tisdag 2 oktober 2012

Bryssel var det nu....

Grand Place (Stora torget) i Bryssel.


Var så högt att det inte gick att få med toppen på kortet också :)

Sedan var det dags för middag på en turist gata bredvid Grand Place, det var sådana där hemska inkastare där som var så elaka att jag hade lugnt kunnat gå förbi där utan att gå in någonstans, men vi var ju många och vi var hungriga så tillslut gick vi in på ett ställe. Där beställde flera av oss sniglar till förrätt.

Så glad man kan vara över att äta en snigel...urk. Skalen tog jag reda på, kan jag ju alltid använda till något pyssel :)

Musslor till huvudrätt (själv tog jag biff bolognese). Provade musslor också och när de var kokta i vitlök så tycker jag att de var goda, det trodde jag aldrig att jag skulle säga :)

Dilirium, en mycket häftig pub mitt i centrala Bryssel.

Öltunnor som bord och fullt med ölbrickor på väggar och tak. Det var riktigt mysigt inne där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar