tisdag 2 oktober 2012

Dags att lära sig lite om EU...

Först ett besök hos MidSweden.
Jaha, så här ser helt vanliga lobbyister ut :) Trevliga var dem. Å inga pengar stack de till oss heller :)


EU kommissionen blev det sedan, en imponerande byggnad med över 3000 personer som jobbar.

Dags att gå in å se om vi kommer förbi säkerhetskontrollen...skärp er nu.

Cathrine jobbar i Cecilia Malmströms kabinett med inriktning mot energi och miljöfrågor. Hon berättade hur de jobbar mot EU parlamentet, lobbyister och EU rådet.

Grundaren till EU, Robert Schuman

EU parlamentet...Så stort att det är alla byggnader på bilden och lite till :)

Inne på gården till EU parlamentet



Hela gänget!

Så roligt att vara med på kort tycker alla :)

Inne i EU parlamentet med alla nationaliteters flaggor var vi ju bara tvungna att ta kort :)

Symbol för EU...visar att EU för oss samman. Från nedersta våningen till översta så det var en stor symbol.

Oskar berättade om hur de jobbar i EU parlamentet gentemot andra EU institutioner, nu först började bilden klarna hur allt hängde ihop.

Så lydigt vi sitter och lyssnar efter att ha gått och gått igenom Bryssels gator hela dagen.

Parlamentet är så stort att jag var tvungen att knäppa kort på en miniatyr av hela byggnaden för det får inte plats på ett kort annars :)

Sist ut för dagen var Svenska representationen

Hon var helt klart bäst på att förklara hur allt hänger samman....eller om det är så att nu äntligen hade jag förstått hur allt hänger ihop?! Pinsamt dock att jag inte kom ihåg vad hon hette men jag tror det var Lisa eller Charlotta :)

Påvägen hem efter att ha gått flera mil kändes det som så passerade vi kungens bostad...så ett kort var jag ju tvungen att knäppa :) Vid det här laget hade jag blivit hela gängets fotograf...trots att de mest suckade så fort jag tog fram min mobil :)

En helt underbar resa har det varit, inte bara denna utan även hela ledarskapskursen. Tack hela gänget för allt jag lärt mig under denna ledarskapskurs. Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv men även fått en mängd verktyg för att kunna hantera och klara av vardagen. Nu gäller det bara att välja att ta mig tid till detta också för jag vet ju hur mycket nytta jag kommer att få av det själv sedan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar