söndag 14 oktober 2012

Syprojekt äntligen färdiga...

Egen komponerat mönster, ett linne/tunika till min goding Emma :) (strl. 148/152) Hoppas hon vill ha den.

T-shirt till mina goding Amanda (strl. 98) och vet inte riktigt vem den andra passar till ännu (strl. 122 el 128...minns inte)...vi får se.

Stjärntröja till min goding Amanda i strl. 98

Fintröjor till tre pojkar, mina godingar Edvin (strl. 128), Anton (strl. 132) och Charlie (strl. 122). Hoppas alla kan ha dem för de skulle ju se så snygga ut i dessa.

2 kommentarer:

  1. Å vad roligt att du har en blogg! Jag är lite sugen på att sy lite också, när nu tid ska finnas till det, har tänkt det i flera år... Hur som helst, var beställer du dina tyger? I stan finns det ju inte direkt några tygaffärer att skryta med, och det är så svårt att veta när man beställer ur en katalog första gången vad för slags tyg det kommer vara. Bomull kan ju vara så himla olika till exempel, tjockt, tunt, hur det är vävt... Tips??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar tyger från bl.a. Stoff och stil, jofotex, ohlssons tyger från(Umeå). Då köper jag både bomull, jersey m.m. Om du skall ha tyger till gardiner, kuddar etc. Så har du strömsknallen, Åhléns å en butik i bästa.
      Sedan googlar jag om jag vill hitta något nytt:-)

      Radera